Segalanya milik Al-Khalid

Segalanya milik Al-Khalid

Friday, June 27, 2014

Simptom & Risiko Kekurangan Protein

Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Penyayang...


Alhamdulillah... Masih diberi peluang oleh Allah untuk kekal sihat dan bertenaga... Syukur..
Pada entri yang lepas, saya dah ajak pembaca semua berkenalan dengan PROTEIN dan KEPENTINGAN PROTEIN DALAM KESIHATAN DAN KECANTIKAN kan.. Semua dah baca? Semua dah paham? hehe.. Kalau tak paham, xpe.. Boleh tanya saya... InsyaAllah saya boleh tolong... Kalau ada mana-mana yang silap, tolong betulkan eyh..  Kita sama-sama share ilmu ye.. :-) Okey.. Tak nak membebel panjang-panjanglah malam nie.. sebab mengantuk... nak tdo.. Zzzzzz.. hihi.. 

Entri kali nie nak share tentang Simptom dan Risiko Kekurangan Protein.. Seperti yang kita tahu, selepas air, protein adalah bahan yang banyak terkandung dalam tubuh manusia dan merupakan unsur utama sel termasuk sel otak, otot, kulit, rambut dan kuku..
Jadi, apa akan terjadi kalau kita kekurangan protein? Apa simptom-simptomnya? Jom sama-sama check, sama-sama baca ye! :-)


SIMPTOM KEKURANGAN PROTEIN

Sila tanya diri anda sendiri, adakah anda mempunyai masalah berikut:
  • kulit wajah yang kusam?
  • wajah penuh dengan tompokan jerawat yang hitam?
  • bekas gigitan nyamuk dan akhirnya menjadi kudis?
  • rambut sering gugur / nipis/ kasar?
  • lemah dan tidak bertenaga?
  • rabung pada kuku / kuku mudah pecah?
  • ruam pada kulit?
Sekiranya jawapan anda YA pada kesemua masalah diatas atau salah satu daripadanya, sila semak kembali pengambilan protein anda. Saya rasa sudah tiba masanya untuk anda mencuba protein tambahan iaitu Energizing Soy Protein (ESP) Shaklee.. Anda boleh klik disini..


RISIKO KEKURANGAN PROTEIN

Berikut adalah risiko yang bakal kita hadapi sekiranya kekurangan protein:
  • Anemia (kurang darah/ kurang oksigen dalam badan)
  • Sakit buah pinggang
  • Penyakit hati
  • Kolesterol tinggi
  • Tekanan darah rendah
  • Kandungan gula dalam darah rendah
  • Luka lambat sembuh
  • Ulser perut dan usus
  • Pengaliran darah yang tidak lancar
  • Lemah dan cepat letih
  • Ketahanan badan yang rendah
Jadi sudah jelas kepada kita bahawa kekurangan protein itu buruk padahnya kan?
Anda nak terus kekal dalam keadaan kekurangan protein yang boleh membawa kepada penyakit yang lebih teruk?? Atau anda ingin mengubah taraf kesihatan anda dengan cara mengamalkan cara hidup yang sihat?? Renung-renungkan, ya! 

Kalau saya jadi anda, saya memilih untuk mencegah dahulu sebelum terkena penyakit!:-) Saya nak sihat! Sebab tu saya memilih untuk mengambil ESP sebagai protein tambahan saya.. Seronok!!!

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ 

Ingin mengetahui BEST PRICE untuk ESP?? Jauh lebih murah dan ini adalah harga promo ye! 

Boleh sms/ whatsapp ke 010 5706392

Saya akan guide cara makan set vitamin yang betul untuk semua customer yang purchase produk Shaklee dengan saya SAHAJA :) 

** These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease. 

No comments:

Post a Comment