Segalanya milik Al-Khalid

Segalanya milik Al-Khalid

Tuesday, June 17, 2014

Jom Sihat dengan ESP Shaklee!

Emmm.. Yummeh!! 

Dengan nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang...

Subhanallah... Tengah-tengah panas macam ni rase cam terliur pulak tengok ESP dibancuh dengan susu strawberi tu..! Kalau dapat teguk sejuk-sejuk nie sodappp! hihi Okeylah... tak nak melalut panjang-panjang.. Nanti tak tertunai pulak janji kite kepada pembaca dalam entri yang lepas.. hihi

Okey.. Seperti yang dijanjikan, saya nak kongsi tentang kebaikan ESP Shaklee nih..
-Sumber daripada Buku Panduan Nutrisi Shaklee- 


Antara Kebaikan Energizing Soy Protein (ESP) Shaklee

1) Awet Muda
- Asid amino penting untuk membina otot, kuku, rambut, darah, organ, kulit, kelenjar dan lain-lain. Jadi, pengambilan yang kerap adalah kunci kepada awet muda.

2) Baik untuk Hormon
- Kacang soya adalah satu-satunya tumbuhan yang kaya dengan isoflavones, fungsinya bersamaan dengan hormon wanita. Ianya membantu merendahkan paras kolestrol, mencegah risiko osteoporosis dan sakit jantung.

3) Baik untuk Prostat
- Genistein yang terkandung dalam kacang soya terbukti keupayaannya mengekang pertumbuhan dan perebakan sel kanser. Ia memusnahkan radikal bebas di dalam sel badan sebelum ia menukarkan sel DNA kepada sel kanser.
- Sangat baik dalam pemulihan uterus, ovari, menopaus dan pembesaran prostat.
4) Kulit Remaja
- Meransang pembentukan semula kulit serta otot, mengurangkan kedutan, agen anti-penuaan,         mengembalikan radian kulit dan kepejalan otot, percepat sembuhan luka dan mengurangkan kesan parut.

5) Pembekal Tenaga
- Membekalkan tenaga dengan segera dan meningkatkan sistem imun, jadi ia baik untuk kekal bertenaga sepanjang hari, mencegah migrain, insomnia dan tekanan.

6) Membaiki Pigmentasi
- Membaiki masalah rambut seperti beruban dan rambut gugur, membaiki masalah pigmentasi, kedutan dan  kesan tua.

7) Membaiki Memori
- Meningkatkan kualiti memori, vitaliti, dorongan seksual dan rangsangan.


Allahurabbi... Banyak sangat manfaat yang ESP bagi kepada kita kan? No wonder lah ESP nie THE BEST SELLER!!! Jom cuba! Rugi tak cuba! Jom sihat dengan ESP!!! :-)

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ 

Ingin mengetahui BEST PRICE untuk ESP?? Jauh lebih murah dan ini adalah harga promo ye! 

Boleh sms/ whatsapp ke 010 5706392

Saya akan guide cara makan set vitamin yang betul untuk semua customer yang purchase produk Shaklee dengan saya SAHAJA :) 

** These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease. 





No comments:

Post a Comment