Segalanya milik Al-Khalid

Segalanya milik Al-Khalid

Sunday, June 29, 2014

Pengalaman Bersahur Dengan ESP Shaklee


Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Penyayang...


Alhamdulillah... Syukur kepada Allah kerana kita masih diberi peluang oleh Allah untuk bertemu lagi dengan Ramadhan kali nie.. Semoga kita semua diberi kekuatan untuk memperbanyakkan ibadah dan semoga ibadah kita diterima oleh Nya... Ameen... :-)

Esok dah 1 Ramadhan... Semua dah plan nak bersahur dengan juadah apa? Mesti dah plan kan...? Atau ade yang hanya nak minum air kosong je pastu nak sambung tido balik? hehe..
Biasalah.. awal-awal nie mesti liat sikit nak bangun... Lame-lame nanti, insyaAllah.. Semoga Allah permudahkan.. Kalau boleh, cubalah bangun sahur kerana di dalam sahur itu ada keberkahannya.. InsyaAllah... :-)


                                     


Okay.. Entri kali nie nak cerita pasal pengalaman sahur saya sendiri.. Semestinya saya bersahur dengan ESP Shaklee ! Semestinya ESP, pilihan terbaik! :-) Masa dulu-dulu, sebelum kenal Shaklee, time bersahur semasa ramadhan, mesti saya akan ambil makanan yang berat untuk mengalas perut sepanjang hari... Tapi lepas dah pandai bercinta dengan Shaklee nie, terus melekat dengan ESP.. Dah tak pandang dah nasi masa sahur.. hehe

Mesti ada yang tertanya-tanya kan, OK ke TAK OK sahur hanya dengan ESP? Kenyang ke?
Jawapan saya, OK SANGAT!!!! Memang 100 thumbs up lah nak bagi kat ESP nih! :-)
Apa yang saya perasan, bila saya minum ESP semasa bersahur, saya akan rasa kenyang sepanjang hari.. Biasanya kalau saya makan nasi, saya akan rasa lapar seawal jam 10 pagi.. Perut dah start menyanyi-nyanyi.. hihi Sebabnya, nasi lebih cepat dihadam berbanding protein.. Selain itu, badan saya juga akan rasa lebih bertenaga.. Rasa rajin je nak siapkan kerja rumah... Tak mengantuk.. Biasanya, kalau sahur dengan nasi, perut dah full, lepas subuh je mesti rasa mengantuk dan confirm akan tidur lepas tu... Zzzzz... ;-)

Tapi lepas amalkan ESP semasa bersahur, Alhamdulillah... LEBIH BERTENAGA!! LEBIH MENGENYANGKAN!! :-) Saya kadang-kadang liat juga nak bangun sahur nak-nak time puasa ganti.., (Yelah.. liat sebab kita sorang je yang bangun sahur, orang lain syok tido! Tak aci! haha).. Apa yang bestnya, bagi yang "liat" macam saya nih hihi, ESP nie mudah dibancuh! Tak sampai 5 minit pun, dah siap bancuh! Bagi yang nak cuba resepi paling simple, kita boleh je bancuh ESP dengan air suam atau air sejuk ***.. 
- Ambil 2 sudu besar ESP, kemudian bancuhkan dengan segelas air suam atau air sejuk..
Kalau nak senang, gunakan shaker dan goncang-goncangkan saja.. Sebab ESP lambat sikit larut kalau kacau dengan sudu je.. :-)
- *** ESP hanya boleh dibancuh dengan air suam atau sejuk sebab protein akan musnah pada suhu yang tinggi.. :-)

Kebiasaannya, saya buat milo suam dan campurkan 2 sudu ESP atau kalau beli susu Dutch Lady, saya akan bancuhkan ESP dengan susu tu.. Nak kasi lebih ummpphh! hehe
Lebih kenyang! Bertambah sedap! Kalau rasa kurang rajin sangat, sebelum tidur tu, bancuh siap-siap ESP untuk sahur dan simpan dalam peti ais.. Bangun je, terus buka peti ais then minum! Jangan lupa baca Bismillah! hehe Kang ade pulak yang tumpang minum sekaki.. haha

Okeylah.. Semoga kita semua terus diberi kekuatan dan kesihatan yang baik untuk beribadah sepanjang Ramadhan ni.. Mohon maaf andai ada terkasar bahasa, tertaip yang tidak kena.. Ramadhan Kareem! 

ESP yang dibancuh dengan  Dutch Lady Strawberry!


~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ 

Ingin mengetahui BEST PRICE untuk ESP?? Jauh lebih murah dan ini adalah harga promo ye! 

Boleh sms/ whatsapp ke 010 5706392

Saya akan guide cara makan set vitamin yang betul untuk semua customer yang purchase produk Shaklee dengan saya SAHAJA :) 

** These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease. 

No comments:

Post a Comment